måndag 5 april 2010

Skåneland!

Sådär ja! Nu har jag hittat till Landskrona, eller rättare sagt Vadensjö där min far numera bor. Han köpte ett gammalt ruckel och totalrenoverade det, och resultatet? SUPERFINT! Är faktiskt riktigt förvånad och måste erkänna att när jag såg bilder på det innan han köpt de var skeptisk, men det visade sig bli riktigt bra! Det är nästan så att man blir sugen att flytta hit, men det borde jag inte va ? ;)

Jag kom hit sent igår och dagen idag har vart lugn, vi tog en tur till Landskrona för att kolla runt lite, åkte förbi platsen där en tant på 78 år blev mördad förra veckan. Lite obehagligt, och något som är mer obehagligt är att mördaren går fri...

Det finns inget speciellt med skåne, sorry alla ni som nu bor här men det är ju helt platt! Dock lite fräckt att om man står på en kulle här i Vadensjö så ser man ända till Malmö och Turning Torso. Dock inte idag, dum dumma var ivägen.

Nu klagar Mia, min storasyster som också är här och hälsar på att jag är osocial så jag får väl runda av här och sätta mig och kolla på när hennes pojkvän Niclas bakar scones. Ikväll blir det god mat och dryck, åker hem med halv tolv tåget imorgon så I guess you'll see me around.

p&k / e.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar